- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ne, nešlo o žádnou vzpomínkovou sešlost „Ítiho“ a jeho několika příznivců, ale o plnohodnotný koncert avantgardní zpěvačky Jany Uriel Kratochvílové a její doprovodné skupiny ILLUMINATI.CA. Za bicími usadivší kapelník Jiří George Hrubeš, legenda českého bigbítu, předváděl se svými spoluhráči úchvatný a strhující výkon. Hudebně je ILLUMINATI.CA někde mezi andělským rockem a anarchickým Hardcorem a tomu se přizpůsobila a samotná Jana. Koncert byl bizarně-anarchický, což nebylo na škodu. Naopak. Bohužel, ne všichni návštěvníci to pochopili. Někteří odešli, protože od začátku se nehrály profláknuté hity z dob hlubokého socialismu jako Copánky nebo Ve stínu kapradiny. Zněly songy z alb Spiritica Angelica, Magica nebo Uriel jako Angel Code. A to někteří popově nalazeni fanoušci nechápali.
Jana Uriel Kratochvílová jde se svou produkci úplně opačným směrem než její vrstevnice – zpěvačky. Ty, které začaly jako rockérky (příkladem budiž Petra Janů), dnes plují na popovém polštářku. Jana Kratochvílová začala jako popová zpěvačka (Bezinky, Jezinky, Petr Hannig, Kroky Františka Janečka a další obludnosti), ale dnes by ji mohly závidět mnohem mladší tvrdé rockérky. Její hlasový rozsah od něžného sopránu až po dunivý bas je až neuvěřitelný.
Fanoušci toužící po nostalgii se v Rosso Nero v závěru šedesátiminutového vystoupení nakonec dočkali. I když to pro ně nebylo to pravé – popíkové. Copánky byly nejen hudebně brutálnější, až hardcorovější, ale především už to byly přetextované Korálky nadějí. Taktéž skladba V stínu kapradiny měla s původní verzi pramálo společného. Kdeže ty loňské popové zpěvy jsou.
Závěrečný song Publikum tvé jsem já jen podtrh, že Jana Uriel Kratochvílová je výjimečný úkaz na naší zkostnatělé hudební scéně.
Další články autora |
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...