Blíží se konec Balíkářů v Česku?

13. 01. 2019 11:45:52
Ministerstvo dopravy připravuje již 3 roky změnu bodového systému pro řidiče. Letos to bude již 13 let od doby, kdy byl tento represivní bič na neukázněné řidiče zaveden.

A že je na čase. Bodový systém je od začátku nedokonalý a má spoustu chyb. A jak už to na ministerstvu dopravy bývá zvykem, vše trvá neskutečně dlouho. Stejně jak oprava naší „dé jedničky“. Jenže místo aby se bodový systém pro řidiče posunul k lepšímu (zatím je to jen návrh), tak naopak by měl být ještě represivnější, až likvidační.

A kdo na novém bodovém systému prodělá nejvíce. Profesionální řidiči. Ti, kteří denně najezdí stovky a více kilometrů, ti, kteří mají řízení auta jako své zaměstnání, ti, kteří díky svému zaměstnání odvádí poctivě daně a zároveň nevysávají náš sociální systém. Jestliže přijde profesionální řidič o řidičák kvůli „vybodování“, tak přijde o zaměstnání a skončí na Úřadu práce, kde ho budou „dotovat“ pracující občané ze svých daní.

Zvláštní kapitolou profesionálních řidičů jsou Balíkáři. To jsou ti „neschopní řidiči“, co lidem vozí 3 dny balík, a nejsou schopni jej doručit, protože pán (paní) chodí taky do práce, aby měl/a na ten balík a v deset hodin dopoledne opravdu doma být nemůže. Je doma v šest večer. „Tak mi to dovezte po šesté hodině, když už jsem si tu službu zaplatila!!“ řve nezřídka zákaznice na řidiče do telefonu.

Podle těchto sobeckých jedinců by měli Balíkáři pracovat denně 14 hodin a více. A to 5 dní v týdnu, plus nějaké soboty. Dokonce se najdou i takové bezcharakterní výjimky, které se podivují nad tím, že daná zásilková služba nerozváží balíky i na Štědrý den. Pán totiž čeká na vánoční dárek, „a pokud mi jej nedovezete 24. prosince do 12 hodin, tak mi nejenže zkazíte celé Vánoce, ale podám na vás stížnost u Ústavního soudu!“

Položil si někdo vůbec otázku, proč tomu tak je? Proč nedostane zákazník 3 dny svůj vysněný balík se spodním prádlem z Číny za 30 korun včas? Protože profesionální řidiči prostě nejsou. Ono, rozvážet balíky musí člověk, který je buď lehce „postižený“ nebo je v takové životní situaci, že mu nic jiného nezbývá.

Česká pošta to dokonce před loňskými Vánoci řešila tak, že nasadila na rozvoz balíků i generálního ředitele ing. Romana Knapa, protože nebyl, kdo by rozvážel. Na svou „mini linku“ sice nedostal 70 adres, jak běžný řidič (ten mívá v listopadu a v prosinci těch adres denně i 120 na 200 km), ale názorně demonstroval v médiích, jaká zoufalá personální situace u České pošty panuje.

Od začátku roku 2019 se v médiích hodně nahlas hovoří o připravované změně bodového systému. Hodně aktivní v tomto směru je vedoucí SO BESIP Mgr. Tomáš Neřold. Diskutovat s ním je jak házet hrách na zeď. Má svou pravdu a přes tu vlak nejede. Prostě tady funguje ego na nejvyšším stupni. Zde je možno vidět, jak argumentuje na ČT 24. Nějací „profesionální“ řidiči mu jsou úplně ukradení. Že někdo přijde o zaměstnání kvůli jeho nabubřelosti mu je šum a fuk.

Tento ministerský úředník tvrdě prosazuje zvýšení bodového hodnocení u lehkých dopravních přestupků ze 2 resp. 3 bodů na 4 body. V praxi to znamená, že držení telefonu při řízení by mělo být zvýšeno ze 2 na 4 body, nepoužití bezpečnostního pásu ze 3 na 4 body, překročení rychlosti o 5 km v hodině na 4 body.

Co to znamená pro Balíkáře v reálném čase? Jestliže takový „pošťák“ rozváží balík např. na 5. obvodě v Ostravě – Porubě, což je sídliště s asi dvacítkou sedmi a více patrových paneláků, tak v průměru každých 40 m vyskakuje z auta, aby vzal do ruky balík, který doručí zákazníkovi. Při tom by se měl pokaždé odpoutat. Když balík doručí, tak nasedne do auta a zase se musí připoutat. Když to denně udělá 70 x, tak tím ztrácí neskutečného času, který je pro něj drahocenný. A koho tím ohrozí, když se nepřipoutá? Řidiče Favorita, který jej právě míjel v pětikilometrové rychlosti? Sebe, když popojížděl pětikilometrovou rychlostí o 40 metrů dál?

Mgr. Tomáš Neřold argumentuje tím, že při dopravní nehodě a následném zranění nebo úmrtí nepřipoutaného řidiče všechnu škodu platí stát. A tím pádem přichází stát o nemalé finanční prostředky. Kde na to pan Neřold chodí. Při autonehodě jdou všechny náklady na vrub pojišťovny, a ty, pokud vím, jsou všechny v soukromém vlastnictví. Na co se platí Povinné zákonné pojištění?

Zákaz používaní mobilních telefonů. To je kapitola sama o sobě. Za telefon by měly být 4 body, ale za kouření nic. Když někdo jí, pije, líže zmrzlinu při řízení, je to menší prohřešek? A co teprve sledování navigace nebo zadávání adresy do navigace za jízdy? A ladění rádia či kontrola palubní kamery, jestli je správně nastavená? To nikomu nevadí? Neubírá to pozornost úplně stejně jak telefonování?

Překročení rychlosti o 5 až 20 km. Kolikrát se stane, že na nějaké místní komunikaci je nějaká zapomenutá značka s omezenou rychlostí 30 km. Bývá to hlavně u nějakých staveb u silnice. Ale mnohdy je stavba dávno ukončena a značka je tam ještě půl roku po kolaudaci.

Hlavním argumentem na úpravu (zvýšení) bodového ohodnocení je nehodovost, která byla v loňském roce vyšší o 1,4%, a úmrtnost, která se zvýšila o 12,5%, proti roku předešlému. Jenže statistiky nic neříkají o dopravních nehodách, které zaviní cizí státní příslušníci.

To ani nemusí. To je vidět dennodenně. Kdyby to někdo někde uveřejnil, tak by z toho byl určitě mezinárodní skandál a turisti by přestali navštěvovat „naši“ Českou republiku (pokud je ještě naše). Když je nabouraný nebo vyvrácený kamion někde v pangejtu, tak je to buď Polák, Rus, Bulhar, Bělorus nebo Rumun. Češi jsou v porovnání s nimi úplní „čučkaři“. Zákaz předjíždění kamionů na dálnici (tam, kde je značka) cizinci zcela ignorují.

Když se kouknu na nehody, které končí smrtí, tak jen slyším v médiích, jak ožralý nebo zfetovaný cizinec (povětšinou jsou to Rusi, kteří si myslí, že Česká republika je stále jejích kolonie), zabil v Praze někoho na přechodu pro chodce a od místa činu ujel.

Tak kde to jsme? České profesionální řidiče chce stát zlikvidovat a zahraniční neukázněné vrahy bude ještě poplácávat po ramenou?

A na závěr jedna otázka pro všechny. Kdo bude rozvážet balíky za dva roky, až se Balíkáři vybodují za banální přestupky? Už vidím ty desetiminutové reportáže v Televizních novinách, jak si nějaká líná stokilová třicátnice stěžuje, že čeká už týden na krém na strije a že kvůli tomu nemůže do plavek.

Profesionální řidiči by na tom měli být stejně jak profesionální sportovci. Ti taky nesoutěží současně s amatéry. Každý má svou vlastní kategorii.

Profesionální řidiči by měli mít bodový limit vyšší. A to minimálně o 8 bodů, ať jich nejsou za 2 roky plné Úřady práce a nemuseli jsme v televizi sledovat např. reportáž o nedoručených balících, kterou zahajovala TV Prima své včerejší Hlavní zprávy.

Autor: Jiří Ručka | neděle 13.1.2019 11:45 | karma článku: 39.53 | přečteno: 6476x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Politika

Jiří Žamboch

Prokazatelně lživý titulek o spotřebitelské náladě:

Titulek Seznam Zprávy: "Blbá nálada ustupuje, Češi se cítí ekonomicky nejlépe za tři a půl roku" znamená, že autor neumí napočítat do tří (let). Důkazem jeho lživosti jsou přitom informace přímo z článku.

29.3.2024 v 9:14 | Karma článku: 24.81 | Přečteno: 343 | Diskuse

Michal Sabó

Nechte nám Mrazíka! Proč Češi stále milují Rusko a staré časy?

Česká veřejnost je rozdělena na dvě poloviny. Jedna podporuje Ukrajinu, druhá si stojí za Ruskem. Co vede lidi k hájení tyranie?

29.3.2024 v 6:45 | Karma článku: 23.05 | Přečteno: 935 | Diskuse

Jiří Žamboch

Putinovo dnešní vojenské srovnání NATO a Ruska záměrně kulhá.Situace Ruska je o dost lepší

Dnešní srovnání NATO Putinem dalším chytrým Putinovým tahem.Prohlášení "Rusko vydává desetkrát méně na obranu než Spojené státy, tak je ruský útok na NATO nesmyslný." má ukolébat veřejnost evropských členů NATO.Je to však jinak.

28.3.2024 v 20:10 | Karma článku: 15.68 | Přečteno: 421 | Diskuse

Jan Pavelec

ČR má se svým upoceným pojetím liberalismu 200 let zpoždění.

Podle Listiny základních práv a svobod se Česká republika nesmí vázat na jakoukoliv výlučnou ideologii či náboženské vyznání, a podle Ústavy má být státem sociálním, nikoliv (neo)liberálním.

28.3.2024 v 15:50 | Karma článku: 15.00 | Přečteno: 254 | Diskuse

Jan Bartoň

Přichází nový věk – volíme mezi tragédií a realismem

Pan Václav Vlk starší uveřejnil skvělý komentář k současné mezinárodní situaci pod titulkem Přichází nový věk tragédie. Abychom předešli tragédii, musíme zvolit realismus.

28.3.2024 v 10:00 | Karma článku: 29.96 | Přečteno: 675 | Diskuse
Počet článků 346 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2257

Jsem normálně ujetý rockér. Vystudovaný chemik. Zajímám se o hudbu a vše kolem ni. Ale taky mě nenechává chladným dění ve společnosti. Hlavně ti političtí vyžírkové.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...