Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Vypujcena je ale Mistrovi Svobodovi to snad lze prominoutV

0 0
možnosti
Foto

Napsat o této písni, která se Vámi zmíněnou víc než inspirovala, že je ukradená, je vrchol drzosti, neznalosti a ignoranství...Rv

1 0
možnosti
Foto

R^máte pravdu ale určitě není první ani poslední:-/

0 0
možnosti

Bude to asi složitější, před 12 lety jsem dělal rozhovor s Milošem Štědroněm, který mi k tomu řekl tohle: " Že hity vznikají různě, jsou rozličného původu a bývají i zcizeny z nejrůznějších míst, to je věc jiná, kumšt je i v tom najít je a zpracovat. Před čtyřmi lety jsem napsal studii, kde jsem dokázal, jak vznikla ústřední píseň Lásko má, já stůňu z Noci na Karlštejně. Prvních 14 tónů je přesně identických s tabulaturou z roku 1620. Ta byla shodou okolností vydaná v r. 1968 v Praze. Vydal to Jirka Tichota ze Spirituálu, se kterým se dobře znám. Když jsem mu volal, tak mně potvrdil, že to Svoboda znát mohl, protože k nim chodil korepetovat. No a co? Dál je zase kousek z La Marseillaise, a tak je to poskládané. Ale v tom je ten kumšt. Dělal to Mozart, Händel i jiní. Není možné při počtu diatonických melodií, při počtu sedmi tónů, které jsou prakticky ve hře, které jsou vyčerpány stotisíckrát, nejde vymýšlet něco úplně nového."

8 0
možnosti
Foto

O tom, že kombinace tónů jsou již vyčerpány a že tudíž nelze novou originální melodii vymyslet, jsem tu už psal. Leč setkal jsem se s posměchem, ovšem za strany hudebních ignorantů.

Smetana má ve Vltavě kus Kočky, co leze dírou.

A porovnejte Můj ostrov plný krás a Jsem jen obyčejný muž.

Ovšem pouze patlal ukradne kus podřadné melodie, pravý umělec si dokáže vybrat skvost.

R^

1 0
možnosti
JD

J76a12n 95D94v90o35ř50á80k

1. 4. 2018 18:26

A porovnejte prosím ústřední melodii Četníků z Luhačovic

a seriálu o Poirotovi :

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10694439090-cetnici-z-luhacovic/

https://www.youtube.com/watch?v=8phR94MbhqM

:-(

0 0
možnosti
Foto

Tak jsem si na Jútroubě pustil obě verze a jistá podobnost tam je. Ale, nevím, jestli taková, která by znamenala prohru u případného soudu A tu loutkovou skladbu si prosím opravte.

1 0
možnosti
JR

Děkuji za upozornění. Nějak se mi splynuly písmena.

0 0
možnosti
  • Počet článků 346
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2269x
Jsem normálně ujetý rockér. Vystudovaný chemik. Zajímám se o hudbu a vše kolem ni. Ale taky mě nenechává chladným dění ve společnosti. Hlavně ti političtí vyžírkové.